Bila cinta dijaga kesuciannya, manusia akan selamat.Keturunannya akan selamat dan yang paling penting agamanya akan selamat. Allah mencurahkan kasih sayang-Nya kepada "mereka berdua" menjadi sehingga menjadi PENGANTIN DI SYURGA.



Lelaki yang tidak IKHLAS,,,jangan dilayan...apa bukti ikhlas...ikhlas dibuktikan dengan kejujuran, tanpa kejujuran tiadalah makna sesebuah hubungan...
erm umpamanya seperti ini;


Monolog lelaki dan perempuan..


Lelaki : Saya suka awaklah kerana awak cantik..
Perempuan : Iiyee kee, awak suka saya kerana saya cantik. Tetapi di belakang awak ada perempuan yang lebih cantik dari saya.
( Lelaki itu berpaling ke belakang )
Lelaki : Mana dia, perempuan tu..mana..tak nampak pun..
Perempuan : Ada kat belakang tu...
Lelaki : Mana ada...( kebingungan mencari kelibat yang dinyatakan oleh perempuan itu)
Perempuan : Hehe,,,awak penipu, awak tidak ikhlas menyukai saya, kerana awak sanggup berpaling ke belakang semata-mata mencari wanita yang lebih cantik daripada saya...
Lelaki :...( malunya saya ...sob3...)


>> maka berhati2lah wanita jangan mudah memberi cinta, andai cinta itu hanya dalilnya cantik, kaya, pangkat and so on yang bersifat dunia,,sekiranya dia boleh tinggalkanmu bersebab, tak mustahil dia boleh tinggalkan mu tanpa bersebab..wallahua'lam..

No comments: